UF

Bismillah.
Ade peminat aku suruh aku hupdate hahhahaha.



Peminat sangat. Oke stop merepek.

Sebenarnya banyak sangat draft post yg tak siap lagi.

And, yeah aku memang tak reti urus masa pun sbb tu blog ni berhabuk.

Habuk masuk mata. Nanges.

Okey. Harini Alhamdulillah dah berjaya khatam Buku Aku Hammasah As-Syabab.

Setelah berbulan-bulan akhirnyaaa aku paksa diri untuk habiskan kalau tak alamat la kan sampai bila pun tak tau la nak ada masa free nak baca buku.

And, bende paling terkesan bila habis baca buku tu ialah, 

1. Ofkos la pasal semangat pemuda & dakwah.

2. Ukhuwwah fillahh hoyeah

Yepp nak sentuh yang no2 tu. 

Ada sorang sahabat aku ni dia send something yang buat aku nanges tyme tu jugak.

Truthfully, why I miss my school life is...
I miss our biah solehah
...
I miss our never ending chit chat about our ummah
...
I miss working as an editor, my medium of dakwah
...
I miss my friends fillah
...
I miss my teachers, constantly reminding me of our deen
...
I miss our happy-free worry of the ajnabi
...
I miss my feeling of content of who I am and others
...
I miss my friends of my deen, pinpointing our mistakes and get better
...
I miss when I almost futur and my ukhtees keep on cheering me on
...
I miss our struggle to fight our biggest enemy, our nafs
...
I miss the tarbiyyah we've gone through together
...
I miss the gathering we did to improve our selves and knowledge about our deen
...
I miss how we respected each other and see others as they were
...
I miss the dhuha we did together
...
I miss the qiam missedcall you you made for me, waking me up for tahjjud
...
I missed the polite, proper sweet words and wishes during events, happy or sad
...
I missed the salaam we exchanged so often
...
I miss them so much. That school was my oasis
...

Seriuss sape nanges ke ade yg dah terlelap?

Lepas baca buku Aku HAS tu,

Aku rasa nak tambah sikit apa yang sahabat aku dah tulis;

Aku rindu uhkteee yang bersedia bila-bila masa menyediakan bahu untuk aku nanngess air mata hidung & menadahkan telinga untuk dengar segala masalah aku.

Aku tak reti sangat english ni.
So lgi sedap baca klu aku tulis Bahasa Ibunda ku.

Eceh.
So, mood rindu sahabat especially S1ST3RS on. 

*gambar*

Serius laa aku je yg tercampak jadi OstaJah tengah2 serdang ni lepas SPM kan. Yg lain semua dok sambung belajar. 

*fefeelingpulaktengahmalamni*

Tapi best sebenarnya,
Sebab itu yang terbaik yg Tuhan aku dh tentukan.

Tauhid kut. Percaya kena kuat. Walaupun pada awalnya susah nak terima tapi lama-lama baru aku nampak kebaikan kelebihan dan hikmah dia. 

Kita manusia mana tahu semua bende.
Hatta, sesaat lepas ni pun kita tak tahu apa jadi.

Jangan nak bangga sangat. Ingat kita hidup lagi esok hari?

Dan bila aku baru dapat satu ilmu, esoknya terus aku sampaikan kat anak murid aku.

Dan bende tu jadi motivasi untuk aku dapatkan ilmu secara informal terutamanya melalui pengalaman. Supaya aku boleh terus bagi kat anak murid aku lepas tu. 

Ingat senang nak mendidik?
Nak didik diri pun susah, lagi la nak didik orang lain.

Aku tak kata aku tak sambung belajar. Macam post dulu la kan.

Belajar tak semestinya formal.
Dan kadang-kadang dengan pemerhatian kita terhadap sekeliling itu pun boleh beri kita seribu pengajaran.

So, back to the topic.

Walaupun aku tahu aku la murid paling banyak tak datang tak join ponteng aktiviti sekolah bukannya sebab sesaja tak nak datang kalau boleh nak je terbang.

Tapi aku harap perkara tu tak jejaskan ukhuwah fillah kita.

Meh, hulur tangan.
Genggam.

Rasa tak hangat dia.
Ok merepek.

Terasa nak tulis tentang bende ni sebab mood memang tengah rindu.

Hari ni rasa nak buat post panjang kesah apa bukan ada manusia baca pun. Kay perasan.

Aku kalau tulis post random memang isi berterabur. 

Maka, sila lah faham faham je. Kalau tak nak tak perlu la baca.

Lagi satu, penulis Aku HAS tu ada cakap ; ( bukan cakap tapi lebih kurang camni la dia tulis )

Kenapa kau berhenti menulis hanya dengan alasan nanti bila femes, nanti riya' 

Berapa ramai penulis yang menulis perkara tak sepatutynya sebab tiada contoh yang baik daripada penulis lain.

Ok sentap tak kat situ.
Ye la tak rasa. Sebab awak bukan penulis.

Okey.
Wallahu'alam.

Ukhuwah itu bukan pada indahnya pertemuan, tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya.

أبو حامد الغزالي  

Tengah tulis post ni ada sahabat aku bagi berita gembira. Okey tak sabarnya. Senyum sampai telinga.

Hashtag ingat best la balik tanahMalaya tak bagitahu ingat best la nak buat surpriseee.

Menunggu dan semoga Allah temukan kita. Lagi sekali. Sekali lagi moga di syurga. 






Comments

Popular Posts