#Chenta


Bismillah. Bukan tajuk buku APG hashtag Chenta.

Bila search quote tentang islamic friendship banyak betul kata-kata yang menarik.
Buat diri ini muhasabah.

Ada tak kawan kita yang seperti dalam quote tu kata.
Ataupun.
Adakah kita dah jadi seperti apa yang quote tu kata.

Paham ke. Berbelit kan?
Buat-buat paham takpe. Hee.



Dia tarik nafas lega.
Alhamdulillah.
Banyak betul nikmat hari ni. Tak terkira. Tak terhitung.

Tadi, naik kereta sesama ahli keluarga. Penuh. Cuti umum katakan.
Bukan senang nak berkumpul semua ahli keluarga ada.

Nak pergi kenduri. Bawak semua satu keluarga ikut. Bahagia.
Moga dekat syurga pun dapat lagi sekali rasa berkumpul ramai-ramai macam ni. Mesti lagi bahagia.
Amin.

Dah lama duduk dekat kenduri. Jumpa sahabat lama. Tipu la tak rindu. Sembang.

Nak balik.

"Ana nak balik dah.."
"Tinggal la sini.." Sambil tangan dia sibuk membungkus nak bagi aku bawak balik lauk.

Senyum. Kalau boleh memang nak.

Lain kali okey. Kita sembang lama sikit. Doa dalam hati je.

"Okey."

Salam. Bungkusan makanan dihulur.

"Terima kasih.. Banyaknyaaaa.."
"Alaaa takpe banyak lebih ni.."

Tetiba dia tarik tangan aku.
Eyh dah kenapa.

"Eyhh, cepat nak balik dah laa..
Keluarga aku dah lama tunggu dalam kereta. Kang tak pasal-pasal kena tinggal.

Macam taknak lepas je tangan. Hhaha.

"Eyh, nak bermanja-manja pulak kat sini..."
Abang aku merangkap abang ipar dia kata. Tetibe je. Jeles lettew. Cakap je la tak mengaku pulak. Adoii.

"Eyh, mestilaaa.." Tangan aku dilepaskan.
Aku dah jalan ke depan tak pusing dah sambil tu senyum sensorang.

Aish.

Cerita tamat. Huihui.
Saje buat saspen.

Wallahu'alam.

Comments

Popular Posts