Kekecohan part-II

Bismillah.

Pertama sekali.

Maaf sangat-sangat.

Kepada pembaca (ceh bajet macam ade je  yang nak baca blog ni sedar la siket.)

Kepada yang still sudi buka page ni.

Maaf.

Sebab:
1. Aku janji nak buat post tiap-tiap hari kan. Tapi aku tak buat kan. Lately ni aku tak buat kan.
2. Aku janji nak sentuh isu kekecohan kan kan. Tapi aku tak sambung lagi kan.

Salah aku memang. Tak reti nak bahagi masa betul-betul.

Nanti aku ganti dengan post lain. InsyaAllah. Takut pulak nak janji. Haish.

Okey.
Back to the topic.

Yes, kekecohan.

Akuu tak nak sentuh isu gadis yang terlibat mahupun si kpop yang... (Sambung sendiri)

Tapi bila baca news feed penuh pasai kpop ni.

Jenuh eyh nak baca. Tu belum terkeluar lagi isi perut baca pasal bende tu.

Aihhh.

Tapi aku nak sentuh isu, teguran.

Tak nak menangkan pihak mana-mana. Sebab aku dah cakap kan kat post sebelum-sebelum ni. (Sila cari link sendiri. Huahahaha. Kejam tak.)

Cuma aku nak share pengalaman.

Pengalaman aku kena tegur secara sentap. Ataupun lebih spesifik lagi ditegur secara keras dan kasar.

Yeah, dulu dulu aku tak banyak buat amalan pun. ( okey bukan nak kata sekarang amalan aku dah banyak. No no no. *sambil buat gaya tangan*)

Nak katanya dulu aku buat yang wajib je. Tu pun yang penting asalkan buat. Tak kesah la tak hadirkan hati ke tak khusyu' ke, tak paham makna yang dibaca ke, tak tahu tujuan ke.

Yang penting buat.

Pastu, satu hari tu kena tegur sentap baik punya.

Lebih kurang camni aa bunyi diaa;

"Kau rasa solat kau dah cukup sempurna ke bila kau tak buat solat sunat?.."

Sentap eyh.

Waktu tu tak rasa nak marah orang tu. Tak rasa nak merajuk ke apa.
Tapi aku rasa bersyukur.

Sebab kalau nak marah buat apa? Orang tu cakap bende betul apa? Kan.

Dan ada la lagi bende dia cakap.

Jap ape point dia?

Yes, point dia tak semua orang boleh terima teguran secara kasar.

Tapi ada juga orang yang bila guna teguran secara lembut tak lut gak.

So, kesimpulannya, lain orang lain cara dia nak terima teguran kitaa.

Okey ni pendapat aku.

Tak setuju boleh bawa bincang dalam mesyuarat.

Merepek.

Okey?

Settle?

Wallahu'alam.


Comments

Popular Posts