Ta tahu nak buat apa.

Bismillah.

Eish, hebatnya diorang.. 
Selama ni ape je yg aku buat. 
Diorang ni penulisan hebat gempak, followers ramai.. 
Berapa ramai la orang yang berubah asbab oleh penulisan mereka.. 
Ape je yg aku boleh buat.. 
Eih siapa la budak Mato eh rasa macam nak jumpa dia sekarang. Eh  
Banyak pulak aih. 
Eish, amalan aku selama ni cukup ke setakat ni je...
------------
Haa. Ingat tak post pertama aku tahun 2015. 

Aku kata banyak blog dalam readlist aku kan.
 Jadi, aku set dah.

Blog asid sulferik dah habis dah baca post dia tunggu dia hupdate baru je la. 
Blog ke-2, budak tomato.

Aihh. 
Semua luahan kat permulaan post ni, tu semua ape yg terlintas kat kepala aku lepas aku baca blog Mato. Tak habes lagi. Sbb post dia since 2012 kan. Jenuh eyh nak habiskan baca.

Diaa hebat sangat.
Tapi takde aaa hebat sangat sebenarnya
Sebab,
.
.
.
.
.
Sebab Allah Maha Hebat lagi.
Haih ofkos la ape aku merepek ni tolong la.

Sesape yang ada rasa sama perasaan macam aku meh kita high5 sikit.

Cuma aku nak bagitahu satu perkara la.
Bajet macam satu, sekali panjang.

Intro dh macam ape,
Sampai esok tak siap la gamaknya post ni.

Back to the topic,
Blogger ni semua manusia jugak. Dah tu takkan kuceng kut.
Mereka menulis ape yang mereka rasa,
Luahan hati yang nak dikongsi.
Ilmu yang mereka rasa best dan nak orang lain rasa ilmu yang best tu jugak.
Release. 
Ha. Kan sharing is caring.

Kita buat ape yang kita mampu.
Tak semua org reti menulis ayat bunga sentap power.

Guna ayat simple sude.
Kalau memang takde seni menulis, lukis. Er.

Lagi la tak semua org ada,
Ha, kalau takde gunala kelebihan bercakap.

Serius talk arr, aku tabik sangat dekat org yg Allah beri dia kelebihan bercakap dgn tenang dpn org ramai.

Sbb aku kurang sikit bab tu. Sbb tu aku pilih utk menulis.

Kalau nak bercakap dpn org tak sah aa tak bergegar seluruh badan. Okey hiperbola di situ.
Kadang pelik gak, bukan ade gempa bumi pun.

Merepek apa.

Tapi, tu cerita lama jangan dikenang.
Sekarang dh kurang sikit.

Dh boleh laa control sikit. 
Kalau tak habes la sahabat (baca:adek usrah yang comel) semua pakat tak dapat apa yg nak di sampaikan.

Yang penting doa kat Allah.

Jap point post ni ape sebenarnya.
Haha.

Be yourself.
Allah ciptakan kita Ahsani Taqwim.

Sebaik kejadian. Even makaikat pun kagum.

Tapi tak ramai yg dapat gunakan Sebaik2 kejadian yg Allah beri tu.
Masing2 ada kelebihan, kita perlu cari apa kelebihan yang Allah beri tu.
Masing2 ada kelemahan, kita perlu baiki.

As a student, selain tanggungjawab sebagai hamba Allah & sebagai anak, kita ada tanggungjawab sebagai pelajar.

Belajar sungguh-sungguh. Buktikan yang orang Islam mampu. 

Wallahu'alam.
Post ni berjaya ditamatkan dahulu daripada post sebelum ni. Dengan izin Allah.

10:00 p.m 
2 Jan 2015
Dalam kereta Mes.
Atas jalan lepas tol Tangkak.

Comments

Popular Posts